ONDERWIJS

Vraag jij jezelf af op welke manier je niet alleen aandacht aan de ontwikkeling van de student als aankomend professional besteedt, maar ook aan zijn persoonlijke ontwikkeling? Hoe je studenten begeleidt in deze levensfase vol met uitdagende situaties op vlak van studie, werk en sociale contacten? Ben jij of is jouw onderwijsinstelling op zoek naar een praktische en werkzame methode om studenten te begeleiden? Ben je specifiek op zoek naar een op ACT gebaseerde studentenbegeleiding?

Als we de laatste berichten moeten geloven ervaren studenten meer stress dan ooit. Er komt veel op hun pad: een nieuwe studie, een nieuwe stad, op kamers wonen, nieuwe vriendschappen, nieuwe liefdes en het vormen van een (beroeps)identiteit. Bovendien zorgt de druk van een lening en de druk om te presteren, zowel in studie als op sociaal gebied, voor een overvolle agenda en een vol hoofd.

Ook wordt er meer en meer ingezet op het vergroten van het studiesucces door middel van persoonlijke aandacht en coaching van studenten. Werken met ACT biedt onderwijsinstellingen de kans om studenten- of studieloopbaanbegeleiding op te zetten vanuit een wetenschappelijke onderbouwde en effectief bewezen methode.

Met mijn jarenlange ervaring in het hoger onderwijs richt ik me op het opleiden van onderwijsprofessionals. Aan onderwijsinstellingen bied ik workshops en trainingen aan om te leren werken met ACT.

Daarnaast begeleid en adviseer ik onderwijsinstellingen over implementeren van ACT in onderwijs, studentenbegeleiding en beleid.